MINA FAVORITBAKBÖCKER!

Mina bakböcker är som mina livs bibelar. Jag kan sitta och läsa dessa som skönlitteratur, analysera måttangivelserna och stirra mig blind på alla fina bilder. Så efter några år av min fanatism för bakning har det blivit några böcker i samlingen. Här tänkte jag visa mina sex favoriter, som jag tycker om lite extra mycket.
 
Här har vi en av mina senaste tillskott, nämligen årets vinnare av Hela Sverige bakar Caroline Ahlqvists bakbok. Jag tycker om den så himla mycket, inte bara för att allt ser så förbaskat gott ut, utan också de fina fotona.
 
Leilas Hello Cupcake tycker jag också om så himla mycket. Det är en hel bakbok tillägnad cupcakes och woopies, så det finns en hel del att välja på inom den kategorien. Boken är väldigt pastellig och fin, precis som man vill ha dem.
 
Det kända caféet Hummingbird Bakery i London har gett ut en bok med massvis av de recepten de serverar. Allt i denna bok är genialiskt och ser svingott ut. Dessutom är det roligt med en bok med ursprung utanför Sverige, då smakpaletten inte riktigt är samma.
 
Vinnaren av Hela Sverige bakar 2012 Christinas bakbok i egen hög person. Fantastiskt fin, med mycket inspiration från Amerikat. Vill äta upp cirka allt i denna bok.
Första bakboken ser inte ut att vara mycket för världen, men den ligger mig varmt om hjärtan då det var en av mina första bakböcker som jag har haft i cirka tio år nu. Trots att Johanna Westmans bok främst riktar sig till barn så består den av extremt många bra basrecept på kladdkaka och tårtbottnar som jag brukar använda mig av.
 
Sist men inte minst, Leilas One More Slice, som är lite mer robust i stilen än hennes andra böcker, både när det gäller val av recept och rekvisitan i bilderna. Här finns otroligt många recept på allt från bröd och pasta till cheescakes och brownies.
 
Nej nu blev jag baksugen. Dags att ge sig in i bakbubblan.
Ha en fin måndag!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa - Kreativ bakning ♥

sv: Tack så mycket! :)

Bra böcker! Jag har alla utom Sockerchock & Älska att baka. Har dock tänkt köpa dom någon gång ;)

2014-02-19 @ 19:37:49 // URL: http://lisascupcakery.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0