CHOKLADBOLLAR


Jag har alltid haft en dröm om att kunna göra mina egna recept, men aldrig riktigt vågat improvisera. Hur som helst så bestämde jag mig idag för att göra ett första försök och baka utan recept. Jag började extremt enkelt med en av mina favoritgrejer, chokladbollar. Och chokladbollar blev det kan jag lova, till och med väldigt goda sådana! Förhoppningsvis kan jag fortsätta med improvisationsbakningen och göra fler, mer avancerade recept i framtiden.
 
Ingredienser:
100 g smör
1,5 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
2 msk starkt, kallt kaffe
 
Gör såhär:
Vispa smöret, sockret och vaniljsockret fluffigt med elvisp. Blanda ner kakao, havregryn och kaffet och blanda ihop allting till en härlig chokladig massa. Forma till bollar i valfri storlek och rulla i kokos, strössel eller pärlsocker. In i kylen och sen är det bara att mumsa på!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Jonesund

Så fin blogg med så många fina bilder!

Svar: Åh tack vad glad jag blir! Din blogg är också superfin! :)
Sara Jändel

2014-03-01 @ 16:50:32 // URL: http://emmabakar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0