SKRATTIGA SELFIES OCH LAKRITSEUFORI

Oj oj oj, tänka sig! En hel vecka har jag lyckats hålla mig borta från bloggen, så jag tror jag härmed har slagit ett personligt rekord. Låt oss ta en titt på vad som har hänt sen sist!
 
Förra helgen var jag som sagt i Krakow. Jag och min fina Disa lyckades bland annat, under den största av stormar, hitta ett cupcakesfik. Där satt vi och smaskade på ovanstående, en Oreocupcake och en Peanut Butter Cup-cupcake. Så himla goda. Måste verkligen försöka improvisera ihop ett bra recept på liknande i framtiden.
 
Trots förra helgens äventyr ville jag så gärna hitta på någonting kul även denna. Så igår hoppade jag och Lova på tåget mot Stockholm för seminarium om etnisk mångfald, barnvaktning, ett-års-kalas samt den efterlängtade lakritsfestivalen. Jag har velat gå så himla länge, så inte blev jag lite glad när jag insåg att det skulle bli av.
 
Väl på plats stötte jag på såväl Fredrik och Caroline från Hela Sverige bakar. Alltså denna lycka. Det fick lov att bli skrattiga selfies och peppiga samtal. Dessa två är bara för härliga.
 
Jag kunde ju inte direkt hålla mig borta från lakritsen. Vet inte hur många sorter jag har provsmakat och analyserat. Mmm... Med en lakritsmätt mage fick jag dock bara två grejer med mig hem. Den ena förra årets vinnare av "årets lakrits". Det var supergoda mandlar doppade i mörkchoklad och saltlakritspulver. Utöver det har jag äntligen införskaffat mig lakritspulver, så nu kan jag börja baka saker med lakritssmak.
 
Sist med inte minst, världens pastelligaste och finaste dessertbord på dagens ett årskalas. Så himla gott.
 
Nu är det dags att ta ut lite bakverk ur ugnen, vad det är får ni se inom en snar framtid!
Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0